سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار
فعالیت وبلاگ سپرده گذار در زمینه جدیدترین اخبار بانکی اعم از انواع سپرده های بانکی،تسهیلات ویژه بانک ها،سود سپرده گذاری و نرخ سود تسهیلات، قرعه کشی حساب های قرض الحسنه، طرح های ویژه بانک ها به همراه مقاله های مفید در زمینه کسب و کار و موفقیت مالی و اجتماعی می باشد .
بایگانی
پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰ ق.ظ

گل سانسوریا

گل سانسوریا

تفریح و سرگرمی، همیشه کتاب خواندن، موزیک، سفر و فعالیت های این چنینی نیست. اغلب تنها سرگرمی که فوق العاده تاثیرگذار نیز هست، می تواند پرورش و زندگی کردن با انواع گل و گیاهان باشد. تاثیر مثبتی که گل و گیاهان می توانند به روی روحیه و انرژی افراد بگذارند، از چیزی که فکر می کنید بیشتر است. نمونه ای از انواع گیاهان خانگی و تزئینی جذاب و فوق العاده پر طرفدار، گل سانسوریا است.

همانطور که می دانید، دنیای گل و گیاهان شگفت انگیز است و در انواع زیادی پرورش یافته و موجود می باشند. گل سانسوریا نیز در دارای یک خانواده بسیار زیبا و جذاب از انواع سانسورایاها تشکیل شده است، که هر یک قشنگی منحصر به فرد خودش را دارد. گیاه سانسوریا، از انواع گیاهان تزئینی و دلبر است که برای کسانی که علاقه مندند تا در خانه و آپارتمان خود، منظره جذابی از گل و گیاهان را درست کنند، بسیار مناسب است.

تاریخچه گل سانسوریا

اگر شما هم فرد کنجکاوی هستید که دوست دارید بدانید این گیاه سانسوریا جذاب که قصد دارید برای خانه خود تهیه کنید و از آن انرژی بگیرید و لذت ببرید، از کجا آمده و چه تاریخچه ای دارد، پس بهتر است ما را دنبال کنید.

اگر الان شما می توانید گل سانسوریا و انواع سانسوریا را در خانه خود داشته باشید، باید این را مدیون آفریقا و آسیا بدانید؛ زیرا این گیاه همیشه سبز و روح بخش، متعلق به این دو قاره است. گل سانسوریا یک گیاه فوق العاده تاثیرگذار به روی تصفیه هوا است که ذرات و آلودگی های هوا را جذب کرده و به مولکول های بی خطر تبدیل می کند. این گیاه از نظر گونه گیاهی در دسته ساکولنت ها قرار دارد که به گیاهان مقاوم معروف است.

نژاد انواع سانسوریا به تیره گیاهان مارچوبگان برمی گردد که به معنای برگ شمشیری، زبان مادرشوهر و زبان شیطان است. نام اصلی گل سانسوریا، Sansevieria trifasciata است. گل سانسوریا، یک گیاه قوی و نماد پشتکار و تحمل است که از مقاومت بالایی برخوردار است. ولی نکته اینجاست که منظور از قوی بودن، رها کردن آن نیست زیرا برای رشد کردن، مانند هر گل دیگری به مراقبت و توجه نیاز دارد. گل سانسوریا از ترکیب رنگ سبز و زرد برخوردار است که این ترکیب رنگ، جذابیت منحصر به فرد و خاصی را به این گیاه بخشیده است.

رشد انواع این گیاه دلبرانه، یعنی انواع سانسوریا، به این صورت است که از ساختارهای زیرزمینی به نام ریزوم ها تکثیر خواهد شد و گیاه جدید از طریق همین ریزوم ها رشد و نمو می کند، به شکلی که این گیاه مستقل است و یک گل سانسوریا جدید و بالغ را نمایان می کند.

همه افراد در ابتدا گل سانسوریا را نوعی گل محکم و مقاوم می دانند که نیازی به اب و نور و نگهداری ویژه ندارد. ایم تصور غلط را از ذهن خود بیرون کنید. درست است که گیاه سانسوریا از مقاومت بالایی برخوردار است ولی در اثر کم توجهی در اصول و قواعد نگهداری دقیق ممکن است آسیب ببیند.

انواع سانسوریا

همه افراد، گیاه سانسوریا را تنها به صورت نوع شمشیری این گیاه که قد بلند است و به این شکل رشد می کنند، می شناشند. ولی باید بدانید که این تنها نوع از سانسوریای زیبای ما نیست. این خانواده جذاب و زیبای گل سانسوریا، از انواع فوق العاده و منحصر به فرد دیگری نیز برخوردار است. از انواع سانسوریا شامل موارد ذکر شده زیر می باشد.

· سانسوریای شمشیری

سانسوریای ابلق

· سانسوریای پاکوتاه

· سانسوریای لوله ای یا نیزه آفریقایی

· سانسوریای مهتابی

· سانسوریای گراسیلیس

· سانسوریای کانالیکولاتا

· سانسوریای پتنس

· سانسوریای فیشری

· سانسوریای ماسونی یا باله نهنگی

· سانسوریای کوتوله

هر یک از انواع سانسوریای نام برده شده، دارای ظاهری منحصر به فرد و جذاب مربوط به خودشان می باشند؛ اما تنها نکته مشترکی که بین همه آن ها موجود است، مقاوم و قوی بودن ان ها است. اگر از این گیاه خاص، در منزل خودتان استفاده می کنید، بهتر است بدانید که گیاه سانسوریا در طول شب از خودش اکسیژن تمیز آزاد می کند و باعث افزایش آرامش شما در خواب می شود که این بسیار موثر است.

نگهداری از گل سانسوریا

گل سانسوریا همانطور که ذکر شد، به دلیل محکم و مقاوم بودن، شرایط نگهداری بسیار سخت و دشواری ندارد. تنها با چند روش موثر و کاربردی می توانید به گیاه سانسوریای خودتان نهایت رسیدگی را داشته باشید.

آبیاری

نکته مهمی که در رابطه با نگهداری از گیاه سانسوریا باید به آن توجه کنید، آبیاری کم به این گیاه است زیرا آبیاری زیاد باعث پوسیدگی و خشک شدن برگ های پهن سانسوریا و همچنین ریشه آن می شود. آبیاری افراطی گل سانسوریا را در معرض خطر و آسیب قرار می دهد. نحوه آبیاری گیاه سانسوریا باید متناسب با خشکی خاک و دمای محیط خانه شما انجام بگیرد. نحوه آبیاری کلی در فصول سرد سال معمولا دو هفته ای یکبار و در فصول گرم، حداقل هفته ای یکبار می باشد. آبیاری گل سانسوریا باید به صورتی باشد که نه خاک را خیس آب کند و نه گیاه را از تشنگی از پا بی اندازد.

نوردهی

گیاه سانسوریا از دسته گل هایی است که برای رشد کردن، عاشق گرما هستند و از سرما بیزارند. همچنین نیاز به نور در انواع این گیاهان متفاوت است. برای نمونه انواع سانسوریا ابلق به نور بیشتری نیاز دارد و این به دلیل این است که نور کم، باعث کمرنگ شدن نوارهای زرد رنگ گیاه می شود و سایر گونه ها نیز به همین صورت مقدار نیازشان به نور متفاوت و کم است. برای جلوگیری از افراط در نوردهی گیاه، بهتر است به نور متوسط محیط اکتفا کنید و تنها سانسوریای ابلق خود را در نور زیاد و معمولا در کنار پنجره قرار دهید.

دما

همانطور که ابتدا ذکر شد، گل سانسوریا یک گیاه آپارتمانی است. پس این یعنی دمای محیط خانه برای گیاه مناسب است. اما در معرض سرما و یا گرمای شدید قرار دادن گیاه سانسوریا خودداری کنید. تنها دمای متعادل خانه برای این گل زینتی فوق العاده و کافی است.

رطوبت

گل سانسوریا به دلیل مقاومت بالایی که دارد، با رطوبت مشکلی ندارد، البته تا حدی که تعادل داشته باشد.

کود

اصولا هر گیاهی برای داشتن یک رشد ایده آل تر به کود مخصوص نیاز دارد. برای انواع سانسوریا کود جنگلی و کود دامی پوسیده بسیار مناسب است. نکته مهم در رابطه با کوددهی گیاه این است که این کار را در فصل بهار و تابستان انجام دهید.

گلدان مناسب گل سانسوریا

مگر انسان ها در هر خانه ای می توانند زندگی کنند؟ خیر. هر فردی برای زندگی کردن، به خانه ای مختص به خودش نیاز دارد تا بتواند زندگی راحتی داشته باشد. انواع گل و گیاهان زینتی نیز به همین صورت است؛ باید برای رشد بهتر، در یک گلدان مناسب باشند. چه گلدانی برای گل سانسوریا مناسب است؟ نکته مهمی که باید در تهیه گلدان سانسوریا به آن توجه کنید این است که گلدانی که برای این گیاه زینتی تهیه می کنید، نباید خیلی بزرگ باشد. زیرا در اثر بزرگ بودن گلدان گل سانسوریا، به مرور باعث شل شدن برگ های گیاه و خرابی خود گیاه می شود. به همین دلیل تهیه کردن گلدان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گل سانسوریا و انواع آن از پرطرفدارترین انواع گیاهان در کل جهان به حساب می آید و این به دلیل تمام مزایای منحصر به فرد این گیاه اعم از زیبایی، مقاومت و تاثیر آن در ایجاد اکسیژن و انرژی است. گل سانسوریا را مطابق با سلیقه خود برای ایجاد یک دکوراسیون عالی و محیطی دلنشین برای خانه تهیه کنید.

منابع :

سایت بذرکو

ویرگول

medium

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۳۰
سپرده گذار

سانسوریا

نظرات (۱)

سلام

فضای رایگان آپلود فایل و آپلود عکس اشتراک گذاری ویدیو...اهنگ...فایل


https://98share.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">