سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار
فعالیت وبلاگ سپرده گذار در زمینه جدیدترین اخبار بانکی اعم از انواع سپرده های بانکی،تسهیلات ویژه بانک ها،سود سپرده گذاری و نرخ سود تسهیلات، قرعه کشی حساب های قرض الحسنه، طرح های ویژه بانک ها به همراه مقاله های مفید در زمینه کسب و کار و موفقیت مالی و اجتماعی می باشد .
بایگانی
يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷ ق.ظ

رمز عبور یکبار مصرف بانکی با اپلیکیشن ۶۰.

  با اپلیکیشن ۶۰ هر ۶۰ ثانیه یک رمز عبور جدید.

رمز ملی کارت را فریاد بزنید، این شعار جدید بانک ملی برای رونمایی از خدمت فوق‌العاده تولید رمز یکبار مصرف با اپلیکیشن ۶۰ می‌باشد.

بارها پیش آمده که لو رفتن رمز یک کارت بانکی، همه دارایی صاحب کارت را در معرض خطر قرار داده، اما یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های رمزنگاری با نام «رمز یک بار مصرف» این مشکل را حل کرده است.
 به گزارش روابط عمومی بانک ملّی ایران، برای همه دارندگان کارت های بانکی پیش آمده که در مکانی عمومی مجبور شده اند رمز کارت خود را با صدای بلند اعلام کنند. این اقدام می تواند بسیار خطرآفرین باشد، چون امکان سرقت کارت و سوء استفاده از آن را افزایش می دهد.

رمز یکبار مصرف بانکی

در خریدهای اینترنتی این خطر بسیار بیشتر است، چرا که سایت های بسیار زیادی مشغول سرقت اطلاعات بانکی افراد در خریدهای اینترنتی غیرواقعی موسوم به «فیشینگ» هستند.
در این روش، خریدار با خیال اینکه مشغول خرید اینترنتی است، همه اطلاعات از جمله رمز دوم خود را در سایت وارد می کند و دست سارق را در سوء استفاده از موجودی کارت باز می گذارد.
رمز کارت، مهمترین مشخصه کارت است، به طوری که نمی توان بدون وجود آن از موجودی حساب برداشت کرد، در نتیجه به صورت سنتی به دارندگان کارت های بانکی توصیه می شود رمز اول و دوم را در دوره های زمانی متناوب تغییر دهند.
این روش اگر چه کارآمد است، اما تغییر مکرر رمز از طریق خودپردازها برای دارندگان کارت های بانکی زمان بر و گاه خسته کننده است. بانک ملّی ایران برای حل این مشکل، روشی نوین و پیشرفته و در عین حال ساده را راه اندازی کرده است. در این روش که از طریق یک اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی های هوشمند پیاده سازی می شود، دارنده ملی کارت می تواند یک رمز یک بار مصرف دریافت کند. این رمز که توسط «اپلیکیشن 60» تولید می شود، تنها 60 ثانیه اعتبار دارد و پس از آن مصرفی نخواهد داشت، بنابراین خطر لو رفتن رمز، هرگز دارنده کارت را تهدید نخواهد کرد.
ﺧﻮدﭘﺮدازﻫﺎی ﻣﺸﮑﻮک و نصب شده در ﻧﻘﺎط ﻧﺎ اﻣﻦ، پایانه های فروش (POS) ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﻓﺮوﺷﮕﺎه های ﮐﻢ اﻋﺘﺒﺎر، ﭘﺎﯾﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﻓﺮوش سیار ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎی ﻓﺎﻗﺪ ﻣﮑﺎن ﻣﺸﺨﺺ (دﺳﺖ فروش های ﺑﯿﻦ راﻫﯽ)، ﺧﺮﯾﺪﻫﺎی اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ در ﺳﺎیت های ﻧﺎﺷﻨﺎس و ... با استفاده از رمز یک بار مصرف، دیگر مکان های ناامنی برای خرید نیستند.

شاید مطالب زیر را هم دوست داشته باشید :


با همراه بانک سینا از دسته چک خود مراقبت کنید.  

آیا از کارت ملی قدیمی در سال ۹۷ می‌توان استفاده کرد؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">