سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار
فعالیت وبلاگ سپرده گذار در زمینه جدیدترین اخبار بانکی اعم از انواع سپرده های بانکی،تسهیلات ویژه بانک ها،سود سپرده گذاری و نرخ سود تسهیلات، قرعه کشی حساب های قرض الحسنه، طرح های ویژه بانک ها به همراه مقاله های مفید در زمینه کسب و کار و موفقیت مالی و اجتماعی می باشد .
بایگانی
پنجشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۲۳ ب.ظ

بازاریابی محلی یا لوکال مارکتینگ

  یک فرصت فوق العاده برای بازاریابی محلی .

 صاحب کسب‌و‌کار هستید؟ مغازه فروش لوازم‌خانگی دارید؟ شاید هم صاحب یک قالیشویی در یک شهر کوچک هستید. از چه ترفندی برای جذب مشتری و فروش بیشتر استفاده می‌کنید؟ رادیو، تلویزیون، پخش تراکت و یا تبلیغ روی بیلبورد؟

آیا می‌دانید بازاریابی محلی یکی از روش‌های فروش محصول می‌باشد؟
 نام بازاریابی محلی یا local marketting شاید کمی عجیب و ناآشنا به نظر برسد. اما در حقیقت این نوع بازاریابی سال‌هاست که مورد استفاده صاحبان کسب‌و‌کار قرار گرفته است. پخش تراکت در خیابان، یکی از روش‌های سنتی بازاریابی محلی به حساب می‌اید که امروزه با توجه به پیشرفت‌های فناوری دچار تغییراتی شده‌است.
دراین مقاله سعی می‌کنیم به بررسی معنی لوکال‌مارکتینگ بپردازیم:



بازاریابی محلی چیست؟

 اولین مرحله برای موفقیت در کسب‌و‌کار مربوط به اجتماعی است، که در آن زندگی می‌کنید. برای اینکه در این اجتماع از رقبای خود پیشی بگیرید باید روی حضورتون در بازارهای محلی تمرکز کنید.
 به تمام کارهایی که منجر به درخشش کسب‌و‌کارتان در بازار محلی شود، بازاریابی محلی گویند.
 به طور مثال:
مالک رستورانی را در نظر بگیرید که برای جلب مشتری، شروع به پخش بروشور در خیابان های اطراف رستوران می کند. این مالک با زیرکی تخفیف‌های خوبی برای روزهای غیرتعطیل در نظر می‌گیرد و این موارد را به خوبی در بروشور قید می‌کند. با اینکار تعداد مشتریان خود را افزایش می‌دهد. در این مثال، به پخش بروشور در خیابان‌های اطراف رستوران، که منجر به افزایش فروش شده‌است، بازاریابی محلی گویند.
در مثالی دیگر از بازاریابی محلی می توان به ویترین فروشگاه‌ها اشاره کرد که باعث جلب نظر رهگذران و به دست آوردن مشتریان ثابت می‌گردد.
 به غیر از موارد فوق، بررسی‌ها و نتایج تحقیقات آماری نشان دهنده تاثیرغیر‌قابل‌انکار لوکال مارکتینگ بر فروش بازارهای محلی است.
 به طور مثال بر اساس تحقیقات انجام‌شده ۳۳درصد جستجوها در گوگل برای پیدا‌کردن بازارها ، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و حتی اماکن‌تفریحی محلی می باشد. و به طور متوسط ۵۰ درصد مردم هر روز به بازار‌ها یا فروشگاه‌هایی می‌روند که در اینترنت جستجو کرده‌اند. پس به راحتی با انجام بازاریابی محلی می‌توان تعداد مشتری بیشتری را روانه بازار مورد‌نظر کرد.
در ادامه به بررسی انواع بازاریابی محلی می‌پردازیم.
 به‌طورکلی بازاریابی محلی به دو نوع، سنتی و مدرن تقسیم می شود.که در این مقاله به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم:

بازاریابی محلی سنتی‌:

 وقتی صحبت از بازاریابی سنتی می‌شود، لازم نیست به سال‌های خیلی دور برگردید. کافی است، نگاهی به اطرافتان بیاندازید تا نمونه‌هایی از این نوع بازاریابی را ببینید. نمونه‌هایی همچون موارد زیر:

 ۱_دفترچه راهنمای مشاغل :

 این دفترچه در گذشته کاربرد داشته و شامل لیستی از اسامی، ادرس و شماره تماس مشاغل گوناگون موجود در یک شهر بوده‌ که به مرور جای خود را به موتورهای جستجوگر اینترنتی داده است.

 ۲_چاپ و پخش تراکت و بروشور:

پخش تراکت در خیابان‌ها، اولین قدم در تبلیغات محلی به حساب می‌آید. این روش طرفداران خاص خود را دارد و یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مشتری در خیابان است.در این روش، تبلیغ محصول یا کسب‌و‌کارتان مستقیم بدست مشتری می‌رسد.پس باید از این شرایط نهایت استفاده را ببرید.برای رسیدن به این هدف، باید تبلیغی طراحی کنید تا در نظر اول مخاطب را به خود جذب کند.به غیر از طراحی زیبا به متنی ساده ولی گیرا نیاز دارید تا در ذهن مخاطب جای بگیرد.
اما به‌طورکلی این نوع بازاریابی در دو زمان بیشترین نتیجه را به همراه دارد:
الف: هنگام افتتاح کسب‌وکار جدید.
 ب: حراج فصلی فروشگاه‌ها.



۳_تابلو‌های تبلیغاتی:

 استفاده از تابلوهای تبلیغاتی یکی از قدیمی‌ترین راه‌های بازاریابی است، که با پیشرفت فناوری از قالب قدیمی خود خارج‌شده و به صورت تابلوهای ال‌ای‌دی چشمک‌زن درآمده‌‌است. این تابلو‌ها تاثیر زیادی در جذب مشتری دارند زیرا به طور شبانه‌روزی و حتی در روز‌‌های تعطیل هم در حال تبلیغ کسب‌و‌کار موردنظر هستند.

۴_تبلیغ کننده با لباس مبدل:

 یکی از روش‌های جالب بازاریابی سنتی استخدام افرادی است، که لباس مبدل می‌پوشند و در بیرون فروشگاه می‌ایستند. لباس‌های خاص این افراد باعث جلب نظر رهگذر‌ها می‌شود. به طورمثال افرادی که با لباس‌های محلی مقابل درب ورودی رستوران‌ها می ایستند.

 ۵_ استفاده از کیسه‌های مخصوص فروشگاه:

 استفاده از کیسه‌های مخصوص با طرح و آرم فروشگاه، یکی دیگر از روش‌های کاربردی در جذب مشتری است. برای تاثیر بیشتر این راه می توانید از طرح‌های خلاقانه و منحصر‌به‌فرد استفاده کنید. به‌گونه‌ای‌که، با عبور مشتری از خیابان‌ها به سادگی نظر دیگران را به خود جلب کند.

۶_تبلیغ در رسانه هایی همچون رادیو، تلویزیون، روزنامه :

 این نوع تبلیغ باعث شهرت و دیده شدن یک محصول می‌شود اما تاثیر چندانی در بازاریابی محلی ندارد. برای اینکه از رسانه‌هایی همچون رادیو، تلویزیون در بازاریابی محلی بهره‌ ببرید، باید روی تبلیغات در شبکه‌های محلی سرمایه‌گذاری کنید.
 به طور مثال: تبلیغ فروشگاه فروش مبل در بابل، باید از شبکه استانی( مازندران)پخش شود. تا بتواند مشتری محلی بدست‌اورد. ولی متاسفانه، یکی از معایب بازاریابی با رسانه‌هایی همچون تلویزیون، هزینه بالای آن می‌باشد. و همین امر کار را برای صاحبان کسب‌وکار مشکل می‌سازد.

 حال به بررسی روش‌های بازاریابی محلی مدرن می‌پردازیم:

 با گسترش روزافزون فناوری، بازاریابی محلی هم همچون دیگر عوامل زندگی دستخوش تغییرات زیادی شده‌است و به سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود. و در این راستا به انواع مختلف تقسیم می‌شود که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

روش های بازاریابی محلی دیجیتال:

 1 _ وب‌سایت:

وبسایت یکی از ابزارهای آنلاین بازاریابی به حساب می‌آید. نقش این صفحات مجازی را در بازاریابی محلی دست‌کم نگیرید. طبق تحقیقات انجام‌شده ۳۹ درصد افراد قبل از خرید فیزیکی، آن محصول را در اینترنت جستجو می‌کنند تا اطلاعات کاملی از آن به‌دست‌اورند.
در چنین شرایطی اگر کسب‌و‌کارتان در اینترنت وجود‌ داشته‌‌باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟
 مسلما شانس بیشتری برای جذب این کاربران و تبدیل آنها به مشتریان بالقوه دارید.
 اما چگونه می‌توان از وبسایت در بازاریابی محلی استفاده کرد؟ اولین قدم برای موفقیت در بازاریابی محلی توسط وبسایت،ارائه محتوای کامل و بی‌نقص در مورد محصولات، خدمات، آدرس و شماره تماس کسب‌و‌کارتان می‌باشد. همچنین استفاده از فیلم و عکس برای نشان‌دادن مهارت و تخصص‌تان الزامی است. اینکار باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود. قدم بعدی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. برای این‌کار بر سئوی محلی متمرکز شوید زیرا امروزه در هر جستجوی اینترنتی اولویت با بازار‌های محلی است. پس استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار و منطقه جغرافیایی خود را فراموش نکنید.

 ۲_تبلیغ در گوگل:

بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا از گوگل برای پیداکردن جواب سوالات خود استفاده می‌کنند.
 گوگل نه تنها پرطرفدارترین موتور جستجو در ایران و سراسر جهان می‌باشد، بلکه به عنوان قدرتمندترین ابزار بازاریابی آنلاین هم به‌شمار می‌رود.
یکی از راه‌های بازاریابی توسط گوگل، استفاده از گوگل ادوردز می باشد.

تبلیغ در گوگل

 گوگل ادوردز چیست.؟

 ابزاری است که توسط آن، قادر به تبلیغ در صفحات اولیه گوگل خواهید بود. کار با این ابزار رایگان بوده ولی به ازای هر کلیک کاربر روی آدرس سایت تان، باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

چگونه از گوگل ادوردز در بازاریابی محلی استفاده کنیم؟

با استفاده از این ابزار، هنگام جستجوی کلمه کلیدی خاص، صفحه سایت ما که مرتبط با این کلمه کلیدی است در صفحات اولیه گوگل به نمایش در می‌آید. این امر افزایش بازدید از سایت را در پی‌‌دارد. ولی افزایش بازدید، دلیل بر فروش بیشتر محصولات نیست. و این همان نکته‌ای است که در بازاریابی با گوگل ادوردز باید به خاطر بسپارید.
 برای حل این مشکل و تبدیل بازدید‌کننده به مشتری باید روی کلمات کلیدی خود سرمایه‌گذاری کنید.
به‌طور‌مثال:
برای تبلیغ کلینیک دندانپزشکی در مشهد حتما باید روی موقعیت جغرافیایی منطقه تاکید شود و از کلمات کلیدی همچون دندانپزشکی مشهد، ارتودنسی مشهد و...استفاده شود. در این صورت کاربرانی که در جستجوی دندانپزشکی در مشهد هستند، روی تبلیغ کلیک می کنند و وارد سایت می‌شوند.
 با توجه به موارد فوق، به این نتیجه می‌رسیم که تبلیغ در گوگل باید توسط افراد کاردان و باتجربه صورت گیرد. در این حالت در هزینه‌ها صرفه‌جویی می شود، ضمن اینکه بهترین نتایج هم حاصل می‌شود.

۳_ثبت اطلاعات در وب سایت‌های دایرکتوری


 از وبسایت‌های دایرکتوری چه می‌دانید؟
 وبسایت‌های دایرکتوری یکی دیگر از روش‌های بازاریابی آنلاین می‌باشد.
 این وب‌سایت‌ها به معرفی مشاغل گوناگون موجود در شهر‌ها یا مراکز استان‌ها می‌پردازد و اینکار را با دسته‌بندی موضوعی مشاغل انجام می‌دهد. همچنین به کاربران خود یک صفحه شخصی می‌دهد تا اطلاعاتی همچون نام، ادرس، شماره تماس، فیلم، عکس و ....را در مورد کسب‌و‌کار خود به نمایش بگذارند. و بدین‌ترتیب احتمال دیده‌شدن یک کسب‌وکار را افزایش می‌دهند.
 در‌واقع ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه، برای اینکه در جستجوهای اینترنتی دیده شوید همین وب‌سایت‌های دایرکتوری است
. اما نکته مهم دراستفاده از این نوع سایت‌ها توجه به NAP می‌باشد. NAPمخفف نام، ادرس و تلفن کسب‌و‌کارتان به شمار می‌اید. پس در ثبت اطلاعات خود به این سه مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید.
 از جمله سایت‌های معروف در این زمینه، سایت کتاب اول است. که می توانید از امکانات رایگان آن بهره‌ ببرید.

۴‌_شبکه‌های اجتماعی:

 اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، لینکدین، توئیتر از جمله شبکه‌های اجتماعی محبوب مردم هستند.
 امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی آنلاین کاربران را تشکیل می‌دهد. به گونه‌ای که تعداد کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند را بیش از هفتصد میلیون تخمین زدند. اما نقش این شبکه‌های مجازی در بازاریابی محلی چگونه است؟ یکی از مزیت‌های این شبکه‌ها ارتباط مستقیم با مخاطب است. این ارتباط باعث حس نزدیکی مشتری به شما می‌شود .در این حالت بهترین نتیجه را از بازاریابی آنلاین خواهید گرفت.

بازاریابی محلی

همچنین فعالیت در چنین شبکه‌هایی باعث ارتباط با جمع کثیری از مخاطبان می‌شود که این ارتباط گسترده نقش مهمی در معرفی کسب‌و‌کارتان ایفا خواهد کرد.
ولی متاسفانه برقراری ارتباط مفید با کاربران کمی زمانبر می‌باشد. برای حل این مشکل می‌توانید در صفحات افراد مشهور تبلیغ کنید. این کار باعث دیده‌شدن محصول یا کسب‌و‌کارتان توسط میلیون‌ها کاربر خواهد شد.و یا در کانال‌های تلگرام مرتبط با شغلتان تبلیغ کنید.

۵_استفاده از پیامک در بازاریابی محلی:

 استفاده از پیامک، یکی از موفق‌ترین روش‌های بازاریابی محلی می‌باشد . تاثیر پیامک بر فروش محصول ده‌ها برابر بیشتر از دیگر روشهای تبلیغاتی می‌باشد .

بازاریابی محلی

از جمله دلایل برتری بازاریابی پیامکی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱ _ارزان‌ترین روش تبلیغاتی است.شما با یک هزینه کم قادر به ارسال چندین هزار پیامک خواهید بود.

۲_ سریع‌ترین روش بازاریابی است.در ارسال انبوه پیامک ،با فشردن یک دکمه چندین هزار پیامک به مخاطب ارسال می‌شود . حال این روش را با پخش تراکت،تبلیغ در گوگل، آگهی در روزنامه و. ...مقایسه کنید

۳_دسترسی دائم به مشتری:

تلفن همراه در بیشتر اوقات شبانه روز و همه جا همراه مشتری می‌باشد و همین امر در دسترس بودن مخاطب را امکان پذیر می‌سازد. شما با فرستادن پیامک می‌توانید مطمئن باشید که پیامتون دریافت شده است.

۴_ارتباط مستقیم بین مشتری و فروشنده:

چنانچه در بازاریابی پیامکی، مشتری خواهان اطلاعات بیشتری باشد، می‌تواند به راحتی به همان شماره اس ام اس بدهد و سوال خود را بپرسد.

۵_ پیامک بر اساس منطقه، سن، جنسیت و. ...

پس نتیجه می‌گیریم تبلیغات پیامکی یکی از فرصت‌های فوق العاده در جذب مشتری محلی است.

زیرا شما به راحتی می‌توانید با استفاده از ابزار سامانه پیامک، پیام های خود را بر اساس نیازتان تفکیک کنید. بدین گونه که قادر به تنظیم مشخصات دریافت کننده پیام خواهید بود .می توانید پیام‌ها را دسته بندی کنید و آنها را برای افراد با رده سنی خاص بفرستید. همچنین قادربه ارسال پیامک به شهر یا منطقه خاص هستید.

خلاصه مطالب:

بازاریابی محلی یا لوکال مارکتینگ شامل کلیه اقداماتی است که سبب دیده‌شدن کسب‌و‌کارتان می‌شود. این نوع بازاریابی محدود به یک منطقه خاص است.

هدف اصلی بازاریابی محلی کسب مشتریان ثابت در یک شهر یا مرکز استان می‌باشد.

این نوع بازاریابی، به دو صورت، سنتی و مدرن انجام می شود که نوع مدرن آن بیشترین نتیجه را در پی دارد.

نوع مدرن بازاریابی محلی به صورت آنلاین و در بستر اینترنت امکان‌پذیر می باشد. و شامل مواردی همچون:

دارابودن وبسایت، ثبت اطلاعات شغلی در وب دایرکتوری‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سامانه ارسال پیامک.

امیدواریم این مقاله برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد.

نظرات (۱)

۱۹ آذر ۹۷ ، ۰۴:۴۲ canadian pharmacy online
Thanks for sharing your thoughts on بازاریابی محلی.
Regards

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">