سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار
فعالیت وبلاگ سپرده گذار در زمینه جدیدترین اخبار بانکی اعم از انواع سپرده های بانکی،تسهیلات ویژه بانک ها،سود سپرده گذاری و نرخ سود تسهیلات، قرعه کشی حساب های قرض الحسنه، طرح های ویژه بانک ها به همراه مقاله های مفید در زمینه کسب و کار و موفقیت مالی و اجتماعی می باشد .
بایگانی
دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۶:۵۹ ب.ظ

اطلاعات کامل در مورد طرح مسکن ملی.

اخبار بانک‌ها طرح مسکن ملی چیست؟ 

از هجدهم آبان‌ماه طرح مسکن ملی یا طرح «اقدام ملی تامین مسکن» آغاز شده و قرار است در مرحله اول، ۱۸۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان در ده استان کشور واگذار شود.
در این مطلب سعی کرده‌ایم به همه سوال‌ها و کنجکاوی‌هایی که درباره طرح مسکن ملی وجود دارد جواب بدهیم.

طرح مسکن ملی چیست؟

طرح مسکن ملی ایده دولت جدید (یازدهم و دوازدهم) برای تکمیل طرح نیمه‌تمام مسکن مهر بود که برای خانه‌سازی در درون شهرها و بر اساس نیاز متقاضیان طراحی شده است. با اجرای این طرح زمین‌هایی که در تملک دولت است اختصاص داده می‌شود و ایرادات اقتصادی مسکن مهر تکرار نشود.
مجموع کل مسکن‌های این طرح ۴۰۰ هزار واحد است که در مرحله اول قرار است ۱۸۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شود.
در طرح ملی مسکن ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام با سود ۱۸ درصد به متقاضیان این طرح یا سازنده‌های آن پرداخت می‌شود.
دوره مشارکت مدنی (ساخت مسکن) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداکثر 12 سال پرداخت می‌شود.
متقاضیان باید در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند، کد رهگیری بگیرند و منتظر اعلام نتیجه توسط سامانه پیامکی باشند. در این مرحله ساکنان استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نام‌نویسی می‌کنند و سپس اهالی کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان ثبت‌نام می‌کنند و در مرحله سوم نیز چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد در نوبت قرار می‌گیرند. زمان نام‌نویسی شهروندان استان‌های تهران و البرز هم بعدا اعلام می‌شوند.

چطور در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کنیم؟

به سامانه طرح اقدام ملی تامین مسکن رجوع کنید و شرایط نام‌نویسی را دقیق مطالعه کنید.
برای ثبت‌نام نیاز به مدارکی هست که باید در فرصت سه‌روزه تهیه و بارگذاری شود.

شرایط ثبت‌نام در طرح مسکن ملی

متقاضی و افراد تحت تکفلش، نباید از سال ۱۳۸۴ تا امروز، زمین مسکونی یا واحد مسکونی داشته باشند.
متقاضی و افراد تحت تکفلش نباید از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا امروز از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن (شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی) استفاده کرده باشد.
متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد.
زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن هستند.
متقاضی باید حداقل 5 سال در شهری که درخواست می‌دهد ساکن باشد.
در شهرهای جدید هم سابقه سکونت حداقل 5 ساله در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر، ملاک است.
نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه، بدحسابی و…)
متقاضی باید توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی که در اجرای این طرح داده می‌شود) داشته باشد. متقاضی باید امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت (مازاد بر تسهیلات بانکی) یعنی در حدود ۷۰ میلیون تومان را دارا باشد.
متقاضی باید بتواند اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را پرداخت کند.
مدارک موردنیاز ثبت‌نام در طرح مسکن ملی
وارد کردن مشخصات کامل تمامی افراد تحت تکفل مثل همسر و فرزندان الزامی است؛ کد ملی، شماره شناسنامه، شماره سریال شناسنامه را همراه داشته باشید.
ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر (اجاره‌نامه معتبر، گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و….)
ارائه و اسکن اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل
ارائه و اسکن اصل شناسنامه متقاضی و همسر ارائه و اسکن گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت.
ارائه و اسکن اصل سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین
تمامی این مدارک توسط ثبت‌احوال و وزارت مسکن راستی‌آزمایی می‌شود و در زمان نهایی شدن ثبت‌نام اصل آنها دریافت و مطابقت داده می‌شود.
کد رهگیری دریافت شده از سامانه را یادداشت یا چاپ کنید و در حفظ آن دقت کنید چون تنها راه پیگیری پرونده شما همین شماره است.
توجه داشته باشید ثبت‌نام شما زمانی انجام گرفته که پرداخت موفق در سامانه انجام گرفته باشد.
شماره پیامک سامانه 9830007100 فعلا تنها راه ارتباطی وزارت مسکن و شهرسازی با متقاضیان است و تنها پیامک‌های این سامانه مورد تایید است. مراقب کلاهبرداران باشید.
کدام استان‌ها می‌توانند ثبت‌نام کنند؟
ثبت‌نام طرح مسکن ملی -همانطور که بالاتر خواندید- فعلا در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز می‌شود. از نیمه دوم هفته هم متقاضیان در کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان نام‌نویسی می‌کنند و هفته بعدی هم اهالی چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد می‌توانند ثبت‌نام کنند.
قیمت و متراژ خانه‌ها در طرح مسکن چگونه و چقدر است؟
هنوز در سامانه اطلاعات دقیقی در این زمینه مطرح نشده ولی آنطور که معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی به رسانه‌ها گفته این اطلاعات را می‌تواند نوشت: در طرح اقدام ملی تامین مسکن، تمامی واحد‌ها بر اساس الگوی مصرف بین ۷۵ تا ۸۰ متر طراحی شده است.
قیمت هر متر مربع خانه، بسته به شرایط واحد مسکونی و ساختمان متفاوت است. قیمت‌ها بر اساس تعداد طبقات هر ساختمان، زیربنا و متراژ متفاوت خواهد بود. به خصوص که متقاضیان خود نوع مصالح را انتخاب می‌کنند.
پیش‌بینی این است که قیمت متوسط ساخت هر متر مربع خانه در طرح ملی مسکن بین یک و نیم میلیون (در خانه‌های یک طبقه و ویلایی) تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در آپارتمان در نظر گرفته شود. قیمت تمام شده خانه‌ها در طرح اقدام ملی مسکن اگر یک واحد آپارتمان ٧٥ متری در نظر بگیریم حدود ٢٠٠ میلیون تومان می‌شود. در مرحله اول ۳۰ درصد قیمت تمام شده باید توسط متقاضی پرداخت شود که به عددی حدود ۶۶ میلیون تومان می‌رسیم. برای برخی واحدهایی که در قالب بهره‌گیری از منابع بانک مسکن باشد، وام ۷۵ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته خواهد شد. اقساط این وام برای وام ۷۵ میلیون تومان یک میلیون و ۲۰۰ هزار و برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود. تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ها در طرح اقدام ملی مسکن سود ۱۸ درصد خواهد بود و فروش اقساطی آن ۱۲ سال است.
تفاوت مسکن مهر با مسکن ملی
اولین تفاوت در شیوه مشارکتی ساخت این بناهاست. دولت از منابع دولتی که باعث ایجاد تورم می‌شود استفاده نمی‌کند و متقاضی و سازنده بیشترین سهم را در اجرای این پروژه دارند.
در طول اجرای این طرح، سهم دولت کمتر از 25 درصد خواهد بود است.
دومین تفاوت در جانمایی، تعداد واحدها، امکانات و سایر مشخصاتی است که مسکن ملی دارد. در این طرح، زمین‌های بلااستفاده و خارج از شهرها که هیچ زیرساخت و امکاناتی نداشتد، در نظر گرفته نشده. مسکن ملی در درون شهرها، در بافت‌های فرسوده، شهرهای جدید و همین‌طور شهرهایی با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ساخته خواهد شد.
سومین تفاوت هم در شکل و شمایل این طرح است؛ برخلاف مسکن مهر که اساس بر ساختمان‌های بلندمرتبه و ۱۰ یا ۱۵ طبقه بود، تعداد طبقات طرح مسکن ملی در نهایت ۷ طبقه خواهد شد.

منبع:وبسایت رده
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۴
سپرده گذار

طرح مسکن ملی چیست

نظرات (۱)

مرسی جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">