سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار
فعالیت وبلاگ سپرده گذار در زمینه جدیدترین اخبار بانکی اعم از انواع سپرده های بانکی،تسهیلات ویژه بانک ها،سود سپرده گذاری و نرخ سود تسهیلات، قرعه کشی حساب های قرض الحسنه، طرح های ویژه بانک ها به همراه مقاله های مفید در زمینه کسب و کار و موفقیت مالی و اجتماعی می باشد .
بایگانی
سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵ ق.ظ

رابطه هوش وموفقیت

رابطه هوش و موفقیتآیا فرزند من دانشمند می شود؟ آیا  بین ضریب هوشی فرد و موفقیت رابطه مستقیمی وجود دارد؟چرا بعضی از نوابغ ناموفق اند؟چرا فردی همچون هنری فورد با تحصیلات محدود جزء موفق ترین افراد دنیا به حساب می اید؟در زیر مفصلا به بحث در این مورد می پردازیم.

 بیشتر انسان ها هوش واستعداد خود را دست کم می گیرند، وبه همین دلیل توان رقابت برای به دست آوردن فرصت های شغلی را از دست می دهند.میزان هوش نقش به سزایی  در موفقیت ندارد، اما نحوه استفاده از هوش نقش تعیین کننده در به دست آوردن موفقیت دارد.اینکه ما چه نگرشی نسبت به هوش داریم از میزان هوش مهمتر است.بگذارید با ذکر یک مثال از کتاب جادوی فکر بزرگ توضیح بدهم.

شخصی با گرفتن مدرک دکترا از یکی از دانشگاههای معتبر نیویورک جذب ارتش شد.او سه سال در ارتش چه می کرد؟او طی این سه سال سمت افسر یا حتی یه کارمند ساده هم نداشت. او درتمام این مدت راننده کامیون بود!!!! چرا؟ زیرا از نظر او شیوه ارتش احمقانه بود.مقررات برای بقیه بود نه برای او..او نگرش بسیارمنفی نسبت به سربازها داشت  (اینها که آدم نیستند) و مواردی همچون کی از این مخمصه نجات پیدا میکنم؟ این فرد نتوانست در نظر هیچکس احترامی کسب کند. نگرش منفی او نسبت به اطرافیان باعث شد تمام معلوماتش در ذهنش مدفون شود و او را تبدیل به یه پادو کند.نگاهی به اطرافتان بیاندازید افراد موفق زیادی را می بینید که تحصیلات زیادی ندارند اما با عشق وعلاقه کار می کنند. علاقه به کار و پایداری در ادامه دادن یک شغل رمز موفقیت این افراد است. دکتر ادوارد تلر در پاسخ به این سوال که آیا کودک شما می تواند دانشمند شود؟ می گوید کودک شما برای دانشمند شدن نیاز به یک ذهن باز وسریع الانتقال ندارد،نیاز به حافظه خارق العاده ندارد . نیاز نیست درمدرسه نمره بالایی کسب کند. تنها عامل تعیین کننده در این مورد فقط این است که کودک علاقه زیادی به حل مسائل علمی داشته باشد. پس علاقه حرف اول را در کسب موفقیت میزند.نگرش های منفی وناامید کننده نسبت به خود و دیگران مانع بزرگی در راه پیشرفت ما هستند.

اما علت موفقیت هنری فورد:هنری فورد از مغز خود برای فکرکردن استفاده میکرد نه برای انبار کردن اطلاعات.انبار کردن اطلاعات همان کاری است که ما انجام می دهیم وهمیشه فرزندان خود را مجبور به همین کار می کنیم. یکبار هنری فورد درگیر یک  دعوای حقوقی با مجله شیکاگو شد.مجله تریبیون هنری فورد را یک فرد بی سواد خواند و برای اثبات حرفش چندین سوال مختلف از او پرسید. هنری فورد که کلافه شده بود در جواب چنین گفت:من جواب سوال های شما رو نمی دونم. اما در پنج دقیقه می توانم به فردی دسترسی پیدا کنم که جواب تمام سوالات شما را بدهد.از نظر او چگونگی دسترسی به اطلاعات مهمتر از انباشت یک سری اطلاعات متفرقه در ذهن است.پس نحوه استفاده از فکر برای خلق ایده، برای حل مسائل و ایجاد خلاقیت عامل تعیین کننده در موفقیت می باشد.

به طور خلاصه می توان چنبن گفت:ضریب هوشی بالا تضمین کننده موفقیت فرد نمی باشد.فردی با ضریب هوشی متوسط اما مثبت نگر،شاد،امیدوار،انسان دوست به موفقیت های زیادی دست پیدا می کند نسبت به فردی با ضریب هوشی بالا ولی منفی نگر،دلسرد،ناامید و نسبت به اطرافیان بی تفاوت.در پست های بعدی با مثال های بیشتر در این مورد بحث خواهیم کرد.

به امید موفقیت های بیشتر برای شما.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">