سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار
فعالیت وبلاگ سپرده گذار در زمینه جدیدترین اخبار بانکی اعم از انواع سپرده های بانکی،تسهیلات ویژه بانک ها،سود سپرده گذاری و نرخ سود تسهیلات، قرعه کشی حساب های قرض الحسنه، طرح های ویژه بانک ها به همراه مقاله های مفید در زمینه کسب و کار و موفقیت مالی و اجتماعی می باشد .
بایگانی
يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷ ق.ظ

ویفیدر ها چگونه کار می کنند ؟

عنوان :ویفیدر ها چگونه کار می کنند ؟

وزن دهنده چگونه کار می کند؟
این آموزش کامل تعریف ، اصول و نحوه کار دستگاه ویفیدر است.

این آموزش در مورد تغذیه کننده وزن است.

ویفیدر

وزنه زن چیست؟
ابزارهای مورد استفاده با تغذیه کننده وزن.
چگونه با یکدیگر کار می کنند؟
Weight feeder چیست؟
حرکت مواد فله با توزین دقیق و با سرعت سریع نقش کلیدی در صنایع فرآوری است.

ساده ترین شکل حمل مواد فله انتقال آنها بر روی یک کمربند متحرک است و لازم است که یک ماده فله متحرک را به طور دقیق وزن کنید تا فرآیند را برحسب نیاز کنترل کنید.

توزیع کننده وزن یک سیستم کنترل حلقه بسته است که با استفاده از کنترل کننده و ابزارهای مختلف جریان مواد را بسیار دقیق کنترل می کند. این سیستم یک فرمان خارجی از رایانه های پردازشی مانند SCADA ، HMI ، DCS و غیره می پذیرد.

این نوع تغذیه کننده وزن در صنایع مانند کارخانه فولاد ، کارخانه سیمان ، کود و صنایع شیمیایی استفاده می شود.

وسیله ای که در این سیستم برای کنترل میزان جریان مورد استفاده قرار می گیرد ، کنترل حلقه بسته با پانل ها ، بار سلولی برای اندازه گیری وزن ناحیه از پیش تعیین شده بر روی کمربند و Encoder برای اندازه گیری سرعت تسمه ، AC Drive برای کنترل سرعت آن است. موتوری که روی جعبه دنده متصل است تا تسمه نقاله را هدایت کند.

در این سیستم ها رولیک نقش به سزایی دارد.

ابزارهای مورد استفاده در سیستم تغذیه توزین
کنترل کننده حلقه بسته
بارگذاری سلول
تاچو
درایو AC
کنترل کننده حلقه بسته:
کنترل کننده حلقه بسته یک ابزار مبتنی بر کنترل کننده میکرو است که می تواند بر اساس نیاز کاربر برنامه ریزی شود. اساساً ، سیگنال هایی از لودسل و رمزگذار دریافت می کند ، این دو سیگنال با توجه به رتبه بندی ابزار میدان تبدیل می شوند و سپس با هم ضرب می شوند تا میزان جریان فعلی به دست آید.

این میزان جریان برای کنترل جریان مجموعه ای که در کنترلر با استفاده از کنترلر خارجی یا رایانه پردازشی داده می شود ، استفاده می شود. همچنین ، در صورتی که محیط میدان خارج از پارامتر داده شده باشد ، امکان ایجاد زنگ هشدار یا خطا وجود دارد.

کنترل کننده از طریق سیگنال الکتریکی میزان جریان معینی را که 4-20 میلی آمپر است می پذیرد و همچنین خروجی خروجی همان سیگنال الکتریکی است. کنترل کننده همچنین یک سیگنال الکتریکی برای کنترل سرعت موتور از طریق درایو AC با توجه به میزان جریان تنظیم شده می دهد.

بارگذاری سلول:
لودسل یک مبدل نیرو است که نیرو یا بار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. عنصر اصلی سلول بار ، کرنش سنج است.

یک فشار سنج مقاومت خود را با نیروی وارد شده بر روی آن تغییر می دهد ، که با استفاده از فویل فلزی بسیار نازک تحت عملیات حرارتی به صورت شیمیایی به یک لایه دی الکتریک نازک متصل شده است.

همچنین این سیستم ها از نوار نقاله بارگیری نیز تشکیل شده اند.

به طور معمول چهار کرنش سنج وجود دارد که در پیکربندی پل Wheatstone متصل شده اند. منبع ورودی لودسل بر حسب ولت است و همچنین به عنوان ولتاژ تحریک شناخته می شود. خروجی لودسل بر حسب میلی ولت است.

تاچو:
سرعت تسمه با ژنراتور تاکو اندازه گیری می شود که توسط تسمه بازگشت هدایت می شود.

این شامل یک سنسور سرعت نوع مجاورت است که توسط یک دیسک نصب شده در ژنراتور تاکو فعال می شود. به طور کلی ، ورودی این سنسور بر حسب ولت است و خروجی در فرکانس با دامنه ثابت است.

درایو AC:
درایو AC برای تغییر سرعت موتور استفاده می شود و اغلب به عنوان درایو فرکانس متغیر نامیده می شود. عملکرد VFD بسیار ساده است.

اساساً ، اولین ولتاژ و فرکانس ورودی AC با استفاده از یکسوسازها به ولتاژ DC تبدیل می شود.

سپس این ولتاژ DC با استفاده از اینورتر به ولتاژ AC تبدیل می شود. این ولتاژ و فرکانس AC خروجی خروجی مورد نظر است که نسبت ولت بر هرتز را برآورده می کند.

تغذیه کننده وزن چگونه کار می کند؟
تصاویر زیر نمودار اساسی سیستم تغذیه توزین را نشان می دهد.

بنابراین ، بیایید مراحل عملکرد این سیستم را ببینیم -
سیگنال آماده را بررسی کنید ، اگر همه ابزارها و دستگاه ها آماده هستند ، سیگنال آماده را دریافت خواهید کرد ، در غیر این صورت خطا را بررسی کنید.
به محض آماده شدن سیستم ، اپراتور می تواند دستور start را برای راه اندازی سیستم بدهد. PLC فرمان Feeder ON را به کنترل کننده می دهد.
پس از دریافت فرمان Feeder ON از PLC ، Controller فرمان Belt ON را برای راه اندازی درایو AC می دهد.
کمربند به محض روشن شدن درایو AC شروع به چرخش می کند ، در صورت بروز خطا ، درایو به PLC بازخورد نمی دهد و PLC فرمان Feeder ON خود را به کنترل کننده و ایجاد خطا بازنشانی می کند. اگر ایرادی وجود ندارد AC Drive Run Feedback را به PLC می دهد.
اکنون کنترل کننده از لودسل و تاچو بازخورد می گیرد. بار بر حسب کیلوگرم بر متر است و تاچو سرعت را بر متر بر ثانیه می دهد. هر دو بازخورد ضرب خواهد شد و ما یک نرخ جریان در t/h دریافت می کنیم. که به PLC منتقل می شود.
کنترل کننده همچنین میزان جریان تنظیم شده را از PLC دریافت می کند ، این میزان تنظیم شده و میزان جریان فعلی به طور مداوم با یکدیگر مقایسه می شود و فرمان تنظیم سرعت با توجه به تنظیم PID برای درایو AC صادر می شود.
همانطور که نرخ تنظیم شده بیشتر از دبی جاری است ، سرعت افزایش می یابد و اگر جریان جاری بیشتر از سرعت تنظیم شده باشد ، سرعت کاهش می یابد.
نویسنده: هیرال پاتل

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً برای آموزش های ویدیویی PLC و SCADA در کانال YouTube ما مشترک شوید.

همچنین می توانید ما را در فیس بوک و توییتر دنبال کنید تا به روزرسانی های روزانه را دریافت کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">