سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار
فعالیت وبلاگ سپرده گذار در زمینه جدیدترین اخبار بانکی اعم از انواع سپرده های بانکی،تسهیلات ویژه بانک ها،سود سپرده گذاری و نرخ سود تسهیلات، قرعه کشی حساب های قرض الحسنه، طرح های ویژه بانک ها به همراه مقاله های مفید در زمینه کسب و کار و موفقیت مالی و اجتماعی می باشد .
بایگانی
دوشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵ ب.ظ

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی

رنگ را می توان برای بیان روحیه شما در میان چیزهای زیادی استفاده کرد، این چیزی است که برای همه قابل درک است و می تواند حس و حال را به هر اتاق منتقل کند، به خصوص زمانی که در کنار آخرین روند طراحی داخلی استفاده شود. استفاده از رنگ مناسب در طراحی داخلی مهم است، اما نه تنها باید رنگ مناسب را در نظر بگیرید، بلکه باید سایه مناسب را نیز در نظر بگیرید. اشباع رنگ می تواند سایه را تغییر دهد و این نیز چیزی است که باید در هنگام استفاده از رنگ در طراحی داخلی به آن فکر کرد. رنگ‌های روشن‌تر مورد توجه هواداران قرار می‌گیرند و می‌توانند اتاق‌ها را بزرگ‌تر و حتی روشن‌تر نشان دهند. رنگ‌های تیره‌تر به‌عنوان پالایش‌تر در نظر گرفته می‌شوند و اتاق‌ها را صمیمی‌تر و گرم‌تر می‌کنند. سه گروه مختلف وجود دارد که رنگ ها می توانند در آن­ها قرار گیرند و این به شما کمک می کند هنگام تصمیم گیری از چه رنگ هایی در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. خنثی ها سیاه، خاکستری، سفید و قهوه ای هستند. این رنگ ها هنگام استفاده از رنگ های غیرفعال و فعال می توانند تعادل برقرار کنند. رنگ‌های فعال روشن هستند و می‌توانند در کنار افزایش خلاقیت، ذهن را تحریک کنند. رنگ های غیر فعال سرد هستند و می توانند ذهن را آرام کنند و به تمرکز ذهنی کمک کنند.

 

تاثیر رنگ بر محیط

رنگ‌های مختلفی که در طراحی داخلی استفاده می‌شوند واقعاً می‌توانند بر محیط تأثیر بگذارند و می‌توانند فضای شما را بیش از حد تحریک کنند یا کمتر. اگر به دنبال تحریک بیش از حد فضای خود هستید، از رنگ های بسیار اشباع شده همراه با تضادهای قوی استفاده کنید، حتی ممکن است ترکیبی از الگوها را به کار ببرید. برای دستیابی به حس کم تحرکی در فضای خود، از رنگ های ضعیف همراه با مقدار کمی از رنگ های متضاد استفاده کنید.

 

درک اثرات روانی رنگ در خانه

رنگ عنصری از نور است، رنگ های مختلف با انتقال احساسات مختلف مانند هیجان، اشتیاق، آرامش یا رمز و راز، حالات مختلفی را در خانه شما ایجاد می کنند. با درک تئوری رنگ ها در معماری داخلی می توانید حال و هوای مناسبی را که به دنبال آن هستید ایجاد کنید. توجه به این نکته مهم است که هر رنگ بر افراد مختلف تأثیر متفاوتی دارد. عوامل زیادی می توانند بر این عامل تأثیر بگذارند، از جمله؛ سن، نژاد، فرهنگ و همچنین تجربیات زندگی، با این حال، مردم همیشه به رنگ پاسخ خواهند داد مهم نیست چه باشد. به طور کلی، رنگ های زیر تأثیرات روانی زیر را در خانه ایجاد می کنند؛

 

اثرات روانی رنگ قرمز در خانه

قرمز رنگ آتش، اشتیاق، خطر و قدرت است. این رنگ پررنگ باعث تحریک و هیجان می شود. می تواند گرم و دعوت کننده باشد و همچنین می تواند به شما احساس انرژی بدهد. از استفاده بیش از حد قرمز اجتناب کنید زیرا می تواند در خانه بیش از حد تحریک کننده باشد.

 

اثرات روانی رنگ نارنجی در خانه

افرادی که عاشق رنگ قرمز هستند اما به تاثیر تهاجمی آن علاقه ندارند، می توانند با خیال راحت آن را با رنگ نارنجی جایگزین کنند. این رنگ سرگرم کننده و پرانرژی برای اتاق کودک، اتاق غذاخوری، دفتر و حتی اتاق نشیمن ایده آل است. این نماد شجاعت و مهمان نوازی است. همچنین به شما احساس پرانرژی، ماجراجویی و دوستانه می دهد.

 

اثرات روانی رنگ زرد در خانه

بر اساس روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی، زرد رنگ گرما، خرد، رفاه، همدردی و بزدلی است. اتاقی با رنگ زرد می تواند شاد، دوستانه و مطبوع به نظر برسد، از مصرف آن در مقادیر زیاد خودداری کنید زیرا ممکن است بیش از حد تحریک کننده باشد.

 

اثرات روانی آبی در خانه

آبی رنگ مهمی در تئوری طراحی داخلی است و ذهن انسان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. دلیلی وجود دارد که چرا آبی رنگ مناسبی برای اتاق خواب است. این رنگ حس آرامش را القا می کند و می تواند یک رنگ بسیار تسکین دهنده باشد. در حمام ها، می توان از آن برای ایجاد یک آبگرم مانند فضایی آرام استفاده کرد. این رنگ سرد، آرام و محفوظ نیز می تواند نمایانگر رسمی باشد. هنگامی که با رنگ های سفید یا سایر رنگ های روشن تر جفت شود، بهتر است. رنگ آبی بیش از حد می تواند افسرده کننده باشد، بنابراین از آن عاقلانه استفاده کنید.

 

اثرات روانی سبز در خانه

سبز، همانطور که به خوبی می دانیم، رنگ طبیعت است. همچنین نماد امید، شانس خوب و فراوانی است. این یک رنگ سرد و دوستانه است که به خوبی با بسیاری از رنگ های دیگر ترکیب می شود. با رنگ سفید عالی به نظر می رسد و می توان از آن در اتاق نشیمن، اتاق خواب و ادارات استفاده کرد.

 

اثرات روانی رنگ بنفش در خانه

بنفش با رنگ های دیگر خیلی خوب کار می کند، می‌توانید آن را با رنگ‌های جواهری دیگر مانند سبز زمردی یا حتی با رنگ‌های روشن و مکمل مانند بژ، زرد یا صورتی بچگانه ست کنید. این یک رنگ ایده آل در اتاق های دخترانه است بنفش، هر چه باشد، رنگ سلطنتی است.

 

اثرات روانی رنگ سفید درخانه

این رنگ تازه و صلح آمیز به طور گسترده در تئوری معماری داخلی استفاده می شود، جایی که می تواند احساس جوانی، ایمان و بی گناهی را القا کند. رنگ سفید می تواند به فضاهای کوچکتر کمک کند تا بزرگ به نظر برسند. همچنین می‌تواند اتاق‌ها را سرزنده‌تر، شاداب‌تر و شفاف‌تر نشان  می دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">