سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار

سپرده گذار مکانی است برای جدیدترین اخبار بانکی (تسهیلات بانکی،سود سپرده ها،انواع سپرده سرمایه گذاری، قرعه‌کشی بانک ها)

سپرده گذار
فعالیت وبلاگ سپرده گذار در زمینه جدیدترین اخبار بانکی اعم از انواع سپرده های بانکی،تسهیلات ویژه بانک ها،سود سپرده گذاری و نرخ سود تسهیلات، قرعه کشی حساب های قرض الحسنه، طرح های ویژه بانک ها به همراه مقاله های مفید در زمینه کسب و کار و موفقیت مالی و اجتماعی می باشد .
بایگانی
دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴ ب.ظ

مکان‌های دیدنی اصفهان

مکان های دیدنی اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای دیدنی ایران است که در فصل های مختلف سال پذیرای مسافران زیادی از سراسر ایران و جهان می باشد. اصفهان به نام شهر گنبدهای فیروزه ای، معماری زیبای اسلامی و نصف جهان شناخته شده است.
با سفر به اصفهان می توانید از مکان های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و ... آن دیدن کنید. برای داشتن یک سفر به یاد ماندنی انتخاب یک مکان مناسب برای اقامت حائز اهمیت است. در چند سال اخیر علاوه بر هتل های، منازل و خانه های مبله در اصفهان پذیرای میهمانان عزیز می باشد.
در زمان اجاره ی آپارتمان مبله در اصفهان به ظرفیت تعداد نفرات و نزدیک بودن آن به مکان های دیدنی اصفهان دقت کنید.

میدان نقش جهان (میدان امام)

میدان نقش جهان اصفهان یکی از میدان های بزرگ جهان شناخته شده است و نمونه ی برجسته از معماری اسلامی باشد. طول میدان نقش جهان 507 متر و عرض آن 158 متر است. شاید یکی از علل شهرت میدان نقش جهان جای دادن 4 آثار تاریخی دیگر اصفهان در خود است. عمارت عالی قاپور، مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام و سردر بازار قیصریه 4 اثر تاریخی هستند. قدمت میدان نقش جهان به دوره ی صفویان برمی گردد. در آن زمان اصفهان پایتخت ایران بوده است. به طوری که در آن مسابقات و بازی هایی همچون چوگان و قاپوق اندازی برگزار می کردند و سربازان رژه ی خود را در میدان انجام می دادند.

عمارت عالی قاپور

همانطور که در بالا اشاره شد عمارت عالی قاپور در میدان نقش جهان و در زمان صفویان ساخته شده است. این عمارت به عنوان شاهکار معماری در دوره ی صفویه نامیده می شود. این کاخ زیبا 6 طبقه دارد در طبقه ی ششم این کاخ یک تالار قرار دارد که به آن اتاق صوت گفته می شود در این اتاق طنین های اضافی صدا گرفته می شود و صدایی صاف در تمام قسمت های تالار پخش می شود.
به شما پیشنهاد می کنم در صورت سفر به اصفهان ازعمارت عالی قاپور دیدن کنید.
کرایه خانه مبله در اصفهان

مسجد شیخ لطف الله

دلیل ساخت این مسجد بزرگداشت شیخ لطف الله عاملی در میدان نقش جهان ساخته شده است. ساخت این مسجد 18 سال طول کشیده است. معمار مسجد شیخ لطف الله محمد رضا اصفهانی از برجسته ترین معماران دوره ی صفویه ساخته شده است.
شیخ لطف الله عالمی با اصالت لبنای بوده و به درخواست شاه عباس به ایران مهاجرت کرده، او ابتدا در مشهد و قزوین و سپس در اصفهان ساکن شد. او پدر زن شاه عباس بود به همین علت مسجد در محل زندگی او ساخته شده تا به تدریس دروس فقهی بپردازد.
محراب مسجد شیخ لطف الله یکی از شاهکارهای بی نظیر معماری است. وجود کاشی کاری های معرق و مقرنس های بسیار ظریف، وجود دو لوح که بر روی آن نام معمار مسجد شیخ لطف الله «عمل فقیر حقیر محتاج بر رحمت خدا محمدرضا ابن استاد حسین بنای اصفهان» حک شده، کتیبه های به خط علیرضا عباسی در اططراف محراب و ... آن را متمایز کرده است.

 

در سفر به اصفهان از مسجد شیخ الله دیدن کنید.
شکوه مسجد شیخ لطف الله از سخن لوییس ای کان معمار برجسته جهانی که به اصفهان سفر کرده هویدا است: «من فقط در عالم خیال و با جوهری از طلا و نقره می‌توانم چنین اثری را تصور کنم.»

مسجد امام

مسجد امام که در گذشته به آن مسجد سلطانی، مسجد شاه و مسجد جامع عباسی شهرت داشته است. این مسجد در زمان صفویان ساخته شده است و یکی از بناهای مهم درمعماری اسلامی محسوب می شود.این مسجد شاهکار سه هنر معماری، کاشی کاری و نجاری است.
مسجد امام در 24 مین سالگرد سلطنت شاه عباس بزرگ برای شادی روح جدش شاه طهماسب شروع به ساخت شد به طوری که تزیئنات و الحاقات آن در زمان جانشینان آن به اتمام رسید.

 

این مسجد 7 سنگاب دارد:

  1. سنگاب درورودی: جنس این سنگاب از سنگ یشم است و بر روی یک پایه ی هشت ضلعی مقابل در ورودی می باشد. بر روی این سنگاب کتیبه ای نصب نشده است. سطح خارجی آن نقش های گل و بته کنده کاری شده است.
  2. سنگاب چهلستون غربی: جنس این این سنگاب نیز از سنگ یشم می باشد و بر روی یک پایه ی هشت ضلعی در میان دو مربع سنگی پاشویه دار قرار دارد. سطح خارجی آن نقش های گل و بته کنده کاری  و در لبه ی اشعاری با خط نستعلیق حک شده است.
  3. سنگاب چهلستون شرقی: جنس این سنگاب از آهک می باشد و نقش و رگه های طبیعی دارد. این سنگاب پایه هشت گوش و در میان دو پاشویه چهار گوش قرار دارد.
  4. سنگاب گنبد غربی: جنس سنگاب گنبد غربی از سنگ مرمر می باشد. پایه ی چهار گوش دارد و در میان دو پاشویه قرار دارد.
  5. سنگاب گنبد شرقی: این سنگاب قرینه ی سنگاب گنبد غربی است و همان خصوصیات را دارد.
  6. سنگاب دیگر در دالان مشرف به حیاط در گوشه ی جنوب غربی قرار دارد. بر روی این سنگاب این جمله حکاکی شده است «وقف حضرت امام حسین کرد این حوض را هرکه طمع کند به لعنت خدا گرفتار شود.»
  7. سنگابی دیگر مانند سنگاب جنوب غربی در انتهای شرقی مدخل اصلی مسجد بر روی پایه گرد قرار دارد. 

 

 

سردر بازار قیصریه

سردر بازار قیصریه یکی دیگر از آثار تاریخی در دوره ی صفویه  می باشد. این اثر تاریخی در ورودی بازار اصفهان قرار دارد.
سردر بازار قیصریه در سه طبقه ساخته شد

  • طبقه ی اول آن مغازه ها در اصناف گوناگون به کار خرید و فروش مشغول بودند
  • طبقه ی دوم به امور دفتری و بازرگانی اختصاص داشت
  • طبقه ی سوم که امروزه تخریب شده و دیگر اثری از آن نیست نقاره خانه بود و ساعات روز با صدای موسیقی اعلام می کردند

سردر قیصریه از یک درب اصلی، 4 درب فرعی و یک حوض (در دهه 40 به باغچه تبدیل شد) ساخته شده است. برسردر بازار نقاشی های رضا عباسی دیده می شود. همچنین ناقوس دیر هرمز و ساعتی با قطر 8 سانتی متر که در قلعه ی پرتغالی های جزیره ی هرمز بود با پیروزی و فتح جزیره به اصفهان آوردند و بالای سردر بازار نصب شد.
 

عمارت هشت بهشت

عمارت هشت بهشت مربوط به زمان صفویان است. این عمارت هشت ضلعی و در دو طبقه در میان یک باغ بزرگ (باغ بلبل) ساخته شده است. سبک و شیوه ی معماری عمارت هشت بهشت، اصفهانی است.

چهل ستون

کاخ چهل ستون اصفهان یکی دیگر از بناهای تاریخی در زمان صفویان می باشد. مساحت این کاخ 67000 مترمربع است. از قسمت های دیدنی این کاخ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تالار 18 ستون
  • تالار آئینه
  • تصویری از شاه عباس اول
  • شیرهای سنگی چهار گوشه حوض مرکزی
  • تزئینات طلا کاری شده و ...

 


ایوان کاخ چهل ستون را می توان به دو بخش تقسیم بندی کرد:

  1. تالار 18 ستون
  2. تالار آئینه

جنس ستون های تالار 18 ستون از چوب می باشد و مرتفع است. هر چهار ستون وسط آن بر روی شیری سنگی استوار شده است به طوری که هر دو شیر به یک سر انسان اشاره می کند. آبی که از دهان این 4 شیر فوران می کند به حوض مرمری تالار ریخته می شود.
تالار آیئنه نسبت به تالار 18 ستون مرتفع تر است و سر در ورودی تالار محسوب می شود. این تالار 2 ستون دارد و سرتا سر آن آئینه کاری وجود دارد.
سقف تالار از اشکال هندسی چوبی ساخته شده است. یکی دیگر از جذابیت های این تالار افتادن تصویر قرینه حوض مرمرین تالار بر روی تزئینات سقف است.

منارجنبان

منارجنبان یا آرامگاه شیخ امیر عبدالله یکی از آثار تاریخی اصفهان است که قدمت آن به سال 716 برمی گردد. در این مکان عارف «شیخ امیر عبدالله کارلادانی» به خاک رسیده است.
منارجنبان دو مناره با پهنای 9 متر و ارتفاع 17 متر دارد و آنچه باعث شگفتی می شود این است که با تکان دادن یک مناره، مناره ی دیگر و سایر قسمت ها نیز شروع به تکان خوردن می کند.
مشهورترین منارجنبان ها در ایران منارجنبان اصفهان، مسجد جامع نیشابور و منارجنبان خرانق در شهر اردکان یزد است. اگر شما قصد سفر به اصفهان و دیدن این اثر تاریخی را دارید تیم اصفهان اسکان می تواند در اجاره ی کوتاه مددت آپارتمان مبله در اصفهان به شما کمک کند.
در ایوان منارجنبان مقبره ی شیخ امیر عبدالله قرار دارد و مسیری که ما را به پشت بام و مناره ها می رساند با درگاهی کوچک و پله های مارپیچ است.
منارجنبان هایی که در کل دنیا ساخته شده است در زمان تیموریان و در بازه زمانی 30 سال ساخته شده است.

 

سی و سه پل

پل سی و سه پل یا پل الله وردی خان زیر نظر الله وردی خان و با معماری حسین بنا اصفهانی در زمان صفویان ساخته شده است. این پل با 33 دهانه، طول 295 و عرض 14 متر محل برگزاری جشن آپاشان و خاج پوشان ارامنه در دوره ی صفویه بوده است.
پل سی و سه پل یکی از شاهکارهای معماری و پل سازی ایران به حساب می آید. استحکام این پل به رطوبت بستگی دارد و خشکی طولانی مدت آثار مخربی برای این پل به همراه دارد.

 

پل خواجو

پل خواجو در شرق پل سی و سه پل قرار دارد. این پل توسط شاه عباس دوم صفوی ساخته شد. شاه عباس صفوی برای اقامت موقت خو و خانواده اش ساختمانی به نام بیگلربیگی ساخته بود (این ساختمان هنوز وجود دارد). سقف های این ساختمان را با نقاشی تزئین کرده اند و به آن شاه نشین نیز می گفتند.
نام های دیگر پل  خواجو، پل شاه، پل بابا رکن الدین و پل حسن بیگ بوده است. علت شهرت پل خواجو نسبت به پل های دیگر معماری و تزئینات کاشی کاری آن است.
طول پل خواجو 133 متر و عرض آن 12 متر است. این پل 24 دهانه با مکعب های به دقت تراش خورده دارد.

 

موزه های اصفهان

اصفهان به جهت داشتن موزه‌های مختلف و با ارزش مشهور است که از آن میان می‌توان به موزه‌های زیر اشاره نمود.

  • گنجینه هنرهای تزئینی و هنرهای معاصر اصفهان
  • موزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصفهان
  • کاخ موزه چهل ستون
  • موزه کلیسای وانک موزه تاریخ طبیعی
  • موزه علوم و فنون آموزش پرورش اصفهان
  • موزه حمام علی قلی آقا
  • موزه آب اصفهان
  • موزه شهدای اصفهان
  • گنجینه سنگ نوشته‌های تخت فولاد
  • باغ موزه پروانه‌ها
  • موزه فرش اصفهان
  • موزه هنرهای معاصر اصفهان
  • موزه موسیقی اصفهان

در این مقاله برخی از معروف ترین اثار تاریخی اصفهان را برای شما نام برده و همین اثار می تواند دلیلی برای سفر به اصفهان و دیدن نزدیک آثار تاریخی که مربوط به چند سده قبل است باشد. تیم اصفهان اسکان می تواند در زمینه ی اجاره خانه مبله در اصفهان به شما عزیزان کمک کند کافی است فقط با ما تماس بگیرید.

نظرات (۴)

۲۱ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۱۶ سارا سماواتی منفرد

سلام

اصفهان واقعا دیدنی هست.

پاسخ:
سلام
دقیقا. یه جای فوق‌العاده است.
۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۵۱ رضا خسروخاور

وبلاگ جذابی دارید.خوشحال میشم به وبلاگ منم بیایید و برام نظر بذارید.

۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۰۸ رضا خسروخاور

سلام .وبلاگتون از نظر محتوا عالی است.

خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنید و برام نظر ارسال کنید.

پاسخ:
چشم حتما دوست عزیز

مطلب خوبی بود

ادرس وبلاگم:::

جاز موزیک : http://jazzmusic.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">